roosbarthels.reismee.nl

David tot Bocas del Toro

Ha chicko's y chicka's!

Hoe is het in Hollanda? Alles muy bien?

Ik zal jullie weer even kort updaten van wat ik hier allemaal beleef. Ten eerste iets minderleuks, namelijk dat Suus vervroegdnaar huis moest. Dat was even een tegenvaller. Vet balen en heel raar na vijf maanden met zn vieren te zijn! We missen haar echt. Nu zit ik dus opgescheept met de mannen!Maar dit gaat wel goed hoor, ik red me wel

Wink
.

Vanaf het stadje David zijn we doorgereisd naar Punta Burica, wat een hele belevenis was. De weg ernaartoe was flink offroad en we werden in een truck, vergezeld door twee dronken en geschifte mannen, goed door elkaar geschud. Het was een mooi pad door de bush.Het laatste stuk van de tocht werd over het strand afgelegd, wat wel bijzonder was! De truck reed ons zo ver mogelijk en vanaf daar moesten we nog drie kwartier lopen. Half op de blote voetjes, want het padstond vol met water. Lekker door de modder banjeren! De man die het hostel, Mono Feliz(happy monkey), runt wordt ook wel Santa Claus genoemd door zijn baard. We werden hartelijk verwelkomd doorhem en zijn lieve familie. En ook door de monkeys! Ze vlogen door de bomen en gingen aan je armen hangen, vet leuke beesten! We zijn een paar dagen op deze spot gebleven, want het was er zo mooi. We hadden een half open hutje aan het strand, tussen de bomenop een paar meter afstand van de zee. Het gehele hostel lag in de bush, wat voor wat mooieplaatjes zorgde! Het was echt een paradijsje. Daar ook gesurfd, op megamegagolven. We werden naar een goede plek gebracht, wat toevallig net in Costa Rica was, door een bootje. De golven waren net normaal en ook niet te doen! Ze waren ongeveerdriemeterhoogen kwamen op als muren van water. Pff, en ik maar peddelen.Na een half uur zwoegen heb ik het opgegeven en kwamhet bootje me ophalen. Mocht ik lekker dobberen op zee, heerlijk. Misselijk dat ik werd! Dus ik heb in mijn beste Spaans maar om vaste land onder mijn voetjes gevraagd, wat ik gelukkig duidelijk kreeg. Ik heb mooi een paar uur alleen op de beach gelegen, een supermooi plekje. Hetwas al met al een hele belevenis bij Santa Claus. In ieder geval het mooiste plekje waar ik ooit heb mogen slapen.
Omdat de tijd begon te dringen moesten we toch echt door met onze trip en hebben we weer een nachtje in David geslapen. Vanaf door een busdoor de armste provincie van Panama genomen, Chiriqui, en door naar de eilandengroep Bocas del Toro. De busreis was erg mooi, dwars door het tropisch regenwoudenover de bergen. De hutjes waren allemaal van hout of golfplaten en om elk huisje zwermden een hoop mensen. Meer dan hun huisje hadden ze niet, wat wel apart was om te zien. Zeker omdat de overstap daarna erg groot was in Bocas, wat een toeristische bende is. In heel Panama zijn de enige toeristen die ik heb gezien backpackers, maar hier kwamen de welbekende witte bloesjes en hoeden, beige broeken en dikke fototoestellen ons tegemoet. Weer eens wat anders! We werden vanaf het vaste and met een watertaxi naar het hoofdeiland Colon gebracht en beland in het partyhostel van Bocas, Mondo Taitu. Elke avond feest! Weer een beetje a la Curacao, maar dan veeel kleiner. Gezellige kroegjes, met af en toe een dans kans. Yehes!En wat extra leuk was, is dat ik een vriendinnetje uit Nederland tegenkwam, Merel! Ik wist datze in Bocas zou zijn, maar het was tch erg grappig om elkaar opeens tegen te komen! Heel leuk om even iemand van thuis te zien, en super gezellig!
Bocas bestaat uit verschillende eilanden, die verbonden worden door megeveel watertaxi's die af en aan varen.Flink eilandhoppen dus! Gisteren zijnJeroen en ik zijn gisteren gaan surfen(Tom is zijn duikbrevet aanhet halen) op een knettermooi strand.Helaas waren de golven een beetje bruut, want ik heb eenboardin tweeen gekregen! Er kwam een flinke golf aan enkrak, daar ging ie. Gelukkig was het mijn ruggetje niet.De terugweg naar de plek waar ik m gehuurd had was wel grappig,Jeroen en ikhadden ieder een deel onder onze arm wat voor leuke reacties zorgde. De schadeviel gelukkig mee, want hij wasnog te maken (gek he). Beetje lijm en hoppa! Morgen gaan we een rondje fietsen over het eiland, eindelijk weer op een fiets. Is erg lang geleden, maar ze zeggen dat je het niet verleert!
Over een paar dagen gaan we door naar Costa Rica, erg veel zin in! We hebben al veel mensen ontmoet die er vandaan komen en hebben mooie verhalen gehoord.We zullen zien! Voor het geval dat je het betwijfelt, ik geniet!
Een kus voorjullie!
p.s.op dit moment heeft Tommie de camera waardoor ik weer geen foto's op de sitekan zetten. Bummer! Ckeck mijn links voor Tom en Jeroen's site voor een paar foto's en een kleine impressie
Laughing

Reacties

Reacties

Krista

Nou Roos, ik ben zeker wel benieuwd naar je foto's na zo'n lekker-makend verhaal.. Poeh, dan is het balkonnetje waar ik nu op zit in mijn korte broek en hempie wel even afzien. Maar toch stiekem wel even genieten hoor, dat ook hier de zomer is begonnen! :) Morgen naar de neuroloog, tis weer niet goed met mijn rug.. :( Maar goed, dat zal ik je allemaal vertellen als er wat meer duidelijk is.
Kuzzie!

Suus

Heey Rosie!

Mooie verhalen weer! Ik probeer jullie te bereiken omdat ik begin volgende week terug wil komen. Ik kom dan ook naar Costa Rica! Ik krijg jullie alleen niet te pakken, misschien werken jullie gsm daar niet! Ik hoop daarom dat jullie dit zo snel mogelijk lezen, zodat jullie contact met mij op kunnen nemen! En, niet uit de boot vallen he morgen;) Have fun

Dikke kus suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!